De terugreis van je gast: laat ook hier je gastvrijheid zien

Jeroen Beelen Cases Leave a Comment

Op dit kennisplatform hebben we het over gastvrije bereikbaarheid. Bij het onderdeel van de reis van de gast hoort echter niet alleen de ‘heenreis’. Juist ook de terugreis is van cruciaal belang in de beleving van je gast.

Zo had mijn vrouw onlangs een zware 3-daagse training in Amersfoort. Toen ze aan het einde van de 3e dag, rond 19.00u weg wilde rijden vanaf de parkeerplaats van haar hotel, vond ze dit kaartje achter de voorruit van haar auto.

Een mooi voorbeeld hoe je als hotel afscheid kunt nemen van je gast.

Ten eerste: je laat zien dat je ‘weet’ dat een gast bij je vertrekt. Niets is vaak zo storend dan wanneer je het gevoel krijgt dat het ‘uit het oog, uit het hart is’. Jij kijkt als klant nog even om, maar de locatie waar je net een smak geld hebt achtergelaten, lijkt je al vergeten nog voor je de voordeur uit bent.

Ten tweede: je bedankt je gast voor het verblijf! Dat is toch het minste dat je in onze gastvrijheidsbusiness kunt doen.

Ten derde: wees je ervan bewust dat de gast een terugreis voor de boeg heeft. Hij moest niet alleen heen, maar moet ook weer terug. Een kleine moeite om je gast een ‘goede reis’ te wensen. En het snoepje is dan een leuke attentie!

Ten vierde: inderdaad! Je laat weten dat je hoopt dat je de gast nog een keer mag verwelkomen!

En ten vijfde: maak het persoonlijk door het kaartje echt te onderteken (en niet met een voorbedrukte handtekening). Dit laat opnieuw zien dat je er tijd voor overhebt je klant te bedanken en dat je het dus echt waardevol vond dat de gast bij je verbleef.

Kortom: dit soort kleine attenties maken dat je met een prettig ‘gastvrij’ gevoel de parkeerplaats afrijdt op weg naar huis.

En ik weet zeker dat mijn vrouw de volgende keer, niet alleen vanwege het verblijf, maar ook vanwege deze attente en gastvrije houding, opnieuw voor dit gastvrije hotel zal kiezen.

Reageer en laat weten op welke manier u uw gast bedankt voor een bezoek of hem/haar een veilige terugreis wenst!

Over de auteur

Jeroen Beelen

Twitter Google+

innovatieve destinatiemarketeer | toerisme, leisure & cultuur sector | blogger | reiziger | lid Team Gastvrij Bereikbaar

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.